Första snön

Idag när jag vaknade och skulle gå ut med hunden tittade jag ut genom fönstret och bara fylldes med lycka, det snöade!Skrek högt, stackars trötta Mathias, och sprang in till honom och drog upp persiennerna. Flög på moln ut med Bella som blev lika glad hon. Strunt samma att den smälter efter två sekunder, det snöade! Tog en tur ut till Gröndal och sprang lite på tomten. Nu är det dags att städa, snart. Svärföräldrarna ska komma på mat ikväll så då ska det vara snyggt. Mina älsklingar är så söta nu. De ligger på golvet och halvsover tillsammans medan vi lyssnar på julmusik. Någon bra låt som tips?
   Igår var det stan, köpte en snygg klänning att ha på onsdag, tog en fika på Nilssons och sen åkte vi och badade med mamma. Det var guttgutt. De är världens sötaste, mina två gullisar. Jag tror snart de sover båda två. Maten idag blir mormors torsk i ugn med potatismos. Världens goaste fiskrecept! Sen blir det vanlig enkel smulpaj med blåbär och hallon till efterrätt.
   Sitter och funderar på klädsel ikväll. Det blir nog pappas gamla levisskjorta, ett grått brett bälte i midjan och ett par svarta jeans. Det går nog bra, tror jag. Nej, nu måste vi börja städa!



So long friends!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0