Hemma igen

Har hunnit vara en ganska händelserik dag hittills, faktiskt. Vaknade i Långemåla vid åttatiden gick upp, släppte ut hundarna och tänkte inte mer på det. Gick ut och försökte få in dem. Nej, de ville inte gå in. Såg bara Charlie, ståendes på stenmuren och pep, som vanligt. Tänkte väl att Kajsa var bakom någon knut någonstans. Skit samma, de får väl vara ute ett tag till då... Nästa gång jag går ut, var är Kajsa? *Pling* Det gick upp ett Liljeholmens. Byrackan har stuckit efter ett rådjur eller något i hagen. Skit, skit, skit. Många svordomar flög genom mitt huvud. Ringer älskling, halvt hysterisk, vad nu han ska göra åt att hunden har stuckit när han är fyra mil bort? Lugnar ner mig lite alla fall. Ringer mamma och berättar om hennes skithund och hon bara suckar. Hon säger; behöver du hjälp så ring Carina. Jomen visst, men vad ska hon göra åt att hunden har stuckit? Så jag kopplar Charlie, duktiga Charlie, han får upp ett spår och fullkomligt drar mig genom buskar och snär, över stockar och stenar. Jag inser att det är lönlöst. Hunden är ganska mycket snabbare än vad jag är. På tillbakavägen ser jag det förbannade rådjuret som hon nog har stuckit efter, men ingen Kajsa. Jag beslutar mig att ta bilen och söka vidare lite, men ingen jaktlycka där heller. Kommer hem igen och har precis bestämt mig för att vänta ut åbäket och låta henne komma tillbaka av sig självt. Det tar nog inte ens två minuter så kommer hon galloperandes in på tomten, inte bara nöjd utan SKITnöjd och dessutom dyblöt. Då tycker jag om våran Bella. Frö dum för att sticka, hon är underbar. 
   Har också hunnit vara på arbetsförmedlingen och pratat lite om min praktikplats på Företagarna som startar på måndag. Måste åka upp en sväng till IF Metall sen efter lunch och lösa min A-kassa/ersättning. Att det ska vara så jäkla jobbigt. Kan jag inte bara få ett jobb snart så slipper man allt det krånglet! Finns inget värre än att vara arbetslös, tro mig!  

Tillkommer förövrigt en gammal bild på hundarna. Kajsa till vänster, skithunden! Charlie, som var duktig och hjälpte mig till höger.

           Kajsa och Charlie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0