Hemma igen

Då var man hemma igen. Har varit i Västervik och firat Mathias morbror Nutte som fyllde 40 år. Vilket jäkla väder vi har. USCH! När vi åkte dit så åkte man in på en lite mindra väg typ ut till ödemarken och den var då inte plogad, klockan ett på dagen! Det hade väl kommit sisådär 30 centimeter snö, minst, så bilen fick agera plog och snöblindhet ska vi inte prata om. usch och fy, de där i Västervik de är lite konstiga. Annars väldigt mysigt hus som låg jättefint, kan tänka mig att det är lite jobbigt på vinterna bara... Ikväll ska vi bara chilla och se någon film, Into the Blue 2 tror jag det blev. Jag och älskling är stamgäster på Preem. Har typ sett varenda film snart känns det som.
En sak jag inte förstår, och aldrig kommer förstå för den delen heller, är hur de prioriterar vart det ska plogas först. I morse när jag och älskling var ute med Bellis så hade de inte skottat några gator än, men två maskiner var det på Lidlparkeringen. Jag menar, där hade det räckt att skotta två plateser så kan de som är konstiga och handlar på Lidl få stå där. Jag handlar aldrig på Lidl av två orsaker. Dels tycker jag inte om deras produkter. Jag vill ha svenska produkter och inte någon mjölk från Tyskland. Sedan kan jag inte för mitt liv förstå deras kassor. Jag menar, jättelångt rullband innan kassan och sen finns det ingen plats efter där man ska packa. Hur ska man då kunna storhandla? Tacka vet jag självscanning på MAXI.
Jag känner mig lite trist nu, har inte lagt upp någon bild på jättelänge, något krux med kameran, men det kommer jag lovar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0