Surtant

Jag har städat lite idag i alla fall, inte riktigt det jag skulle men jag har plockat undan kläder och rumstrerat om i köksskåpen så att man får rum med allt. Det är ganska bra för att vara jag. Sen kom mamma förbi och vi tog en lunch på coffehouse. Jag tog bakad potatis med skagenröra och mamma en ädelostpaj. Sen sa hon det, mamma, jag har blivit en riktig surtant. Jag är som en gammal dam som bara gnäller på allt mellan himmel och jord. Men jag har en bra förklaring ska ni veta... Jag har ju inget jobb att gå till! Varför tror ni att pensionärerna gör som de gör? Jo, de är uttråkade. Varför jag gör som jag gör? Jag är förbannat uttråkad... Jag tänker sluta vara gnällig när jag har ett jobb att gå till. Nu börjar Ghost wisperer. Så gutt att det har börjat igen efter juluppehåll! Kommer två bilder på mig idag, för att det inte har blivit några nya bilder på ett bra tag. Den ena är tagen innan håret är fixat och den andra efter. Inte så svårt att gissa vilken som är vilken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0