Torsdag

Jaha, idag är det torsdag. Snar slut på denna vecka också men det är ju ändå ingen skillnad. Jag gör änåd aldrig någonting. Däremot så bkoade jag klipptid (och färgning) så nu är det snart dags att göra något med den här kalufsen... Däremot så blir det en rolig dag imorgon. Då ska jag sätta mig på bussen till Kalmar och hänga med Åsa. Vi ska gå på bio, Snabba cash, och sen ska vi hänga i hennes lägenhet. Det blir fun. Sen får vi se om det blir bussen hem på lördag eller om älskling hämtar oss. Jag är så seg idag, har inte ens orkat fixa mig än. Det är nog dags att ta tag i det. Vi ska åka en sväng till Mönsterås när älskling kommer hem. Han ville gå till musikaffären.

Nu kanske jag låter tjatig, men jag tänker på det hela tiden. Det har snart gått ett år, på tisdag närmare betämt. Ett år! Det är helt obeskrivligt. Ett år av sorg, ett år av saknad, ett år av förtvivlan. Livet förändrades så den dagen. Allt hopp man hade, när man hade trott att han verkligen skulle klara det. Allt bara försvann på en dag och nu har det gått ett helt år. Jag saknar honom fortfarande lika mycket. Jag tänker på honom varje dag. På ett sätt så vill jag säga att det är orättvist att han bara fick 52 år men sen samtidigt så fick han ändå de 52 åren. Jag ska kanske ändå inte klaga. Det finns alltid de som har det värre. Barn dör hela tiden. Det måste vara hemskt för en förälder att förlora sitt barn. Jag tänker aldrig någonsin jämföra min sorg med någon för det går inte. Men det värsta jag har upplevt var att förlora min pappa och för oss var det orättvist för vi ¨såg hur mycket han hade kvar som han ville göra. För mig så var det det värsta som kunde hända och det är det enda man kan jämföra med. För mig så var det orättvist, och för pappa så var det orättvist. Det är allt jag kan säga. Det finns mycket orättvisa här i världen. Så kommer det alltid att vara, shit happends! Allt jag kan göra är att hoppas att jag inte kommer behöva gå på någon begravning den närmaste tiden. Det har varit för mycket av det den senaste tiden...

Nej, nu ska jag gå ut med Bellabusen... Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0