Tråk

Har en aning tråkigt just nu. Älskling ligger och halvsover på soffan och jag väntar på att få åka och träna. Seg träningstid, klockan åtte till halv tio. Men jag har ju ändå inget att gå upp till imorgon så det spelar ingen roll. Bella sover vid mina fötter, hon är så söt. Jag trodde jag hade något intressant att skriva, men uppenbarligen var fallet inte så... Jippie! Jag skulle ju lika gärna kunna skriva bla bla bla bla bla... Typ. Har varit lite halvnere sista tiden. Vet inte riktigt varför, behöver nog få lite sol och värme tror jag. Ska bli så skönt med sommar sen, det behövs nu. Jag har ätit alldeles för mycket bullar idag, jag är typ beroende av kanelbullar.
Mamma sa en roligt sak igår som jag har tänkt många gånger. När vi gick på stan sa hon: Tänk att det är du som har skor med klack och jag joggingskor. Det hade vi aldrig gissat på för ett par år sedan. Det var väldigt sant. Min stil har förändrats otroligt mycket på bara ett par år sen. Då hade jag typ ingen stil, nu försöker jag i alla fall. Man kan ju alltid hoppas att man lyckas någorlunda. Jag trivs i det jag har nu, medans det jag hade på mig då var för att dölja något. Dölja mig. Sen jag träffade Mathias har mitt självförtoende växt så otroligt mycket. Jag är inte samma person. Jag har ork nu, jag har mod och framför allt så behöver jag inte dölja vem jag är. Vi har aldrig haft det dåligt i min familj men vi har inte heller haft råd att handla märkeskläder som alla andra hade. Då vände jag tvärt om istället och brydde mig inte alls om vad jag hade på mig. Jg köpte i princip det som var billigt. Nu har jag insett att det behöver inte vara märkeskläder så länge man är bekväm i det, men samtidigt har jag också lärt mig att det är viktigt att man unnar sig något. Hellre att köpa ett lite dyrare plagg som man trivs med än massa billiga plagg. Det är skönt, men samtidigt ångrar jag aldrig att jag har gått igenom de perioderna jag har haft, för det är de som har gjort mig till mig.
Later...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0