Arbetsförnedringen

Ja, det skulle faktiskt kallas för det istället för Arbetsförmedlingen. Detta är nämligen inte första gången de rör till det för mig. Första gången var ett par månader sen när jag skulle gå från jobbgarantin (som den kallas av någon underlig anledning) där man får sina pengar från Försäkringskassan till A-kassa eftersom jag uppfyllde ett nytt arbetsvillkor. Då glömde den där donnan att skicka in sina papper plus att en annan gubbe på AF glömde att skicka in till försäkringskassan, vilket ledde till att mina pengar blev försenade med över två veckor. Okej, jag var väldigt arg då men visst, shit happends. Men när hon för två veckor sedan bad mig att gå och söka en praktikplats (som förövrigt är något väldigt förnedrande det också) och så gjorde jag. Gick runt i halva stan och gång på gång blir man ratad. MEN, Intersport ville ha mig. De lät jättepositiva och jag var jätteglad för jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba där. Så vi bestämde att jag skulle börja på måndag. Men (igen) i tisdags ringde hon från AF och berättade att jag var ju inte med i jobbgarantin så jag fick inte ha någon praktikplats. Men första maj då får jag gå med i jobbgarantin igen så då kan jag få praktisera. Helt sanslös, ibland undrar man om de vill krossa en... Hon skulle försöka lösa det på något vis och prata med sin chef idag och jag hoppas verkligen att det går att lösa för ajg vill verkligen verkligen vara på Intersport!

SÅÅÅÅÅ ARG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0