Måndag morgon

Skrev detta igår men sen när jag skulle spara så dog Internet och beslöt sig för att vara konstigt för resten av dagen. Så ni får inlägget nu istället. Bra va? För övrigt så har jag typ sovit hela morgonen (förutom promenix med Bella) sen ska jag till UM och laga lite mat. Mys ikväll hoppas jag på. Tänkte sticka in ett inlägg sen med bild på mina nya skor som jag bara längtar så tills jag kan ha på mig!

Jaha, då var det måndag igen... Jag trodde de skulle stänga av teven här hemma vid nio men den är fortfarande på. Visserligen går inget bra på teven och den kommer säkert vara av när de bra programmen går men då får jag väl läsa Marley och jag istället. Har precis börjat läsa den boken och hittills så är den väldigt bra. Igår var vi i Västervik och spelade cup. Lång dag då man åkte hemifrån kvart i sju på morgonen och kom hem halv åtta på kvällen. Speciellt när man inte har sovit så bra på natten. Men åter till cupen:
I första matchen mötte vi Vimmerby och där förlorade vi med 2-0. Lite oturligt men tyvärr var det nog ändå rättvist. Andra matchen (efter två timmars väntan) var mot Åtvidaberg där vi vann med 2-1. Var en liten tabbe av mig vid målet men i alla fall en vinst. Tredje matchen (efter en snabb lunch) var mot Västerviks andralag där vi vann med 3-0. Om jag ändå kunde komma ihåg vilka som gör målen. Glömmer det lika snabbt som det har hänt. Men det bästa med den matchen och hela dagen för den delen var när Sally så gärna ville ha boll att hon sprang efter den i full fart in i materialrummet. Det kallar jag kämpaglöd. Inför sista matchen hade vi ingen chans på att ta gruppseger eftersom Vimmerby hade vunnit alla sina matcher men vi skulle komma tvåa i gruppen om vi spelade oavgjort eller vann och lite nervöst blev det då det blev 0-0 mot Hjorted. Därefter stod vi mot Västerviks förstalag i match om tredjeplats. Blev en riktig rysare där men vi lyckades vinna den matchen också. Den slutade med 1-0. Turneringen vanns till slut av Högsby efter straffar mot Vimmerby i finalen.

Good day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0