Tisdag

Nu var det länge sedan jag skrev något ordentligt. Har haft fullt upp med jobb, förlovning och fotboll känns det som. Börjar med förlovningen, först gick vi upp högst upp i norra vattentornet, drach champagne, åt choklad och bytte ringar. Det var helt underbart mysigt. En stund jag aldrig glömmer! Efter det så åkte vi till Lilla krogen och åt mat med mamma, Mathias föräldrar och syskon. Jag åt black and white på plankstek. Det är ju så sjukt gott! Resten av kvällen får ni själva fantisera om...
Sen har vi fotbollen. Har spelat fyra seriematcher hittils. Två med A-laget och två med B-laget. Första A-lagsmatchen mötte vi Gullringen borta. Där förlorade vi med 4-0. Kom inte riktigt in i matchen som vi skulle och jag gjorde väl inte direkt min bästa match. Nästa A-lagsmatch mötte vi Holsby där vi vann med 1-0 på hemmaplan. Vi skulle ha vunnit med ännu mer egentligen men huvudsaken är vinst. Det var skönt att hålla nollan. Det är alltid gutt! Första B-lagsmatchen vann vi mot Rosenfors borta med 3-0. Likadant där att det var skönt att hålla nollan och roligt med tre olika målskyttar. Sådant bådar alltid gott. Andra B-lagsmatchen mötte vi Hultsfred/Lojal hemma. Vi förlorade med 2-0 mot ett lag som förmodligen kommer att ligga i toppen på division fem eftersom det är två ihopslagna division fyralag. Jag gjorde en rätt så hyfsad match tycker jag och faktum är (skrytdags) att först kom deras ledare fram till mig efter matchen och sa att jag hade gjort en så jäkla bra match. Domarn kom också fram och sa att jag hade gjort en bra match och undrade om det bara räckte med att byta lag för att bli så duktig (han är från Högsby). Så det kändes bra trots två insläppta mål. Sedan efteråt så fick jag höra att det stod på dreas hemsida typ att "KFF stod upp med bra motstånd och dreas målvakt var helt suverän (fråga Julia)" Julia var deras något frustrerade anfallare som inte lyckades sätta ett mål. Så bortsett från första A-lagsmatchen så är självförtroendet på topp just nu och ikväll är det träning.
Jobbet flyter på bra. Hoopas på nästa vecka också. Det är riktigt skönt att ha ett jobb att gå till.

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera nu igen. Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0